مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:202022-11-22اقتصادي

شناسایی 11 سکونتگاه غیررسمی با 35 هزار نفر جمعیت در گلستان


تاکنون 11 سکونتگاه غیررسمی با جمعیتی حدود 35 هزار نفر در گلستان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی ملک شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: آیین نامه اجرایی برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس این آیین نامه به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده می شود تا اراضی ملی که بر اساس طرح های مصوب شهری در آن ها ساخت و ساز انجام شده و در حال بهره برداری بوده را به مالکان اعیانی واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در این مصوبه سکونت گاه های غیررسمی که پیش از سال 1394 به تصرف اشخاص درآمده در اولویت است.

وی این آیین نامه را فرصت مناسبی برای صدور سند مالکیت برای اراضی تصرفی در سکونت گاه های غیررسمی عنوان کرد و توضیح داد: هدف بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم محرومیت زدایی از محلات ناکارآمد و بافت فرسوده است.

ملک با تاکید بر مشارکت همه مالکان بر بازآفرینی شهری، گفت: این طرح در هفت منطقه در شهر گرگان، چهار منطقه در گنبدکاووس و همچنین در زمین هایی که عرصه آن ها متعلق به دولت بوده قابلیت اجرایی شدن دارد.

طبق گفته وی این مناطق در گرگان شامل محله قلعه حسن، اوزینه، انجیراب، کوی محتشم، اسلام آباد، کوی عرفان، چناران و در گنبد کاووس شامل محلات سید آباد، بدلجه، افغان آباد و چا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 11 سکونتگاه غیررسمی با 35 هزار نفر جمعیت در گلستان

شناسایی 11 سکونتگاه غیررسمی با 35 هزار نفر جمعیت در گلستان