مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:452022-11-22اقتصادي

تجهیز تاکنون 92 درصد چاه های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد بر هدف گذاری کاهش 200 میلیون مترمکعبی مصرف آب در استان تا سال 1405 در راستای سازگاری با کم آبی، از تجهیز 92 درصد چاه های کشاورزی و 65 درصد صنایع به کنتورهای هوشمند آب تاکنون خبر داد.

- جواد منصوری در نشست با خبرنگاران که با موضوع آشنایی با کنتورهای هوشمند آب برگزار شد، اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی در فاز نخست با تدارک اقدامات و تدوین برنامه ها و وظایف مختلف برای دستگاه های مرتبط در نظر دارد تا افق سال 1405 در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب استان، میزان مصرف آب را به میزان 200 میلیون مترمکعب کاهش دهد.

وی هدف از تدوین این سند را به صفر رساندن میزان افت سطح آبخوان های استان تا سال 1405 ذکر کرد و گفت: البته امیدواریم در سالهای پس از آن نیز از تراز را مثبت و منجر به افزایش سطح سفره های آب زیرزمینی در استان شویم.

منصوری یادآور شد: در دورانی نه چندان دور سطح آب های زیرزمینی در استان کویری یزد به نحوی بود که چاه های چهل گزی(متری) در این دیار معروف بود ولی اینک عمق آبدهی چاه ها در شهر یزد به 80 تا 100 متر و در برخی نقاط استان حتی به 300 متر نیز رسیده است.

وی گفت: به همین دلیل و در راستای تعادل بخشی سفره های زیرزمینی در استان نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در بخش کشاورزی 92 درصد از چاه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز تاکنون 92 درصد چاه های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند

تجهیز تاکنون 92 درصد چاه های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند