مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:052022-11-22پزشكي

مکمل ها از نظر علمی برای پیشگیری و بهبود بیماری دیابت مورد پذیرش نیست


تداخل دارویی بین داروهای دیابتی و بیشتر در داروهایی که باعث افزایش ترشح انسولین می شود وجود دارد و مصرف همزمان این داروها با انسولین، - ایسنا/هرمزگان یک متخصص غدد گفت: تداخل دارویی بین داروهای دیابتی و بیشتر در داروهایی که باعث افزایش ترشح انسولین می شود وجود دارد و مصرف همزمان این داروها با انسولین، منجر به کاهش قند خون و مصرف بعضی از گروه های دارویی با الکل باعث مسمومیت دارویی و عوارض می شود.

دکتر رضا صفری در گفت و گو با ایسنا، افزود: دیابت یک تهدید جدی برای سلامتی است و یکی از زنگ خطرهای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بشمار می رود چرا که مبتلایان به دیابت ،نسبت به افرادی عادی بیشتر درخطر بروز بیماری های قلبی و عروقی دارند.

وی بیان کرد: شایع ترین علامت دیابت نوع دو بی علامتی است یعنی نیمی از مبتلایان به دیابت نوع دو از بیماری خود اطلاع نداشته و تنها با انجام آزمایش قند خون می توان بیماری آنها را شناسایی کرد.

صفری با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شاغلین عنوان کرد: کارشناسان بهداشت حرفه ای با آموزش می تواند در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت شاغلین نقش مهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دیابت ثانویه، مصرف داروهایی مانند کورتون یا بیماری هایی مانند بیماری های غدد و اندوکرین باعث افزایش قند خون می شود و به دلیل اینکه این بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکمل ها از نظر علمی برای پیشگیری و بهبود بیماری دیابت مورد پذیرش نیست

مکمل ها از نظر علمی برای پیشگیری و بهبود بیماری دیابت مورد پذیرش نیست