مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 12:402022-11-22اجتماعي

دو چشمه طبیعی رزن و درگزین در آستانه ثبت ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین از انتظار چشمه های «نظرگاه خورونده» و «شاهنجرین» برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های رزن و درگزین از انتظار چشمه های نظرگاه خورونده و شاهنجرین برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

شهروز کهیایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه چشمه نظرگاه خورونده اثری طبیعی در جنوب غربی روستای خورونده در بخش سردرود شهرستان رزن است، افزود: این چشمه پای کوه نظرگاه است و براساس استعلام از آب منطقه ای شهرستان هیچ گونه آبزی گیاهی و جانوری از آن گزارش نشده است.

وی ادامه داد: همچنین براساس ساختار صخره ای محیط پیرامونی چشمه نظرگاه دارای پوشش گیاهی استپی فقیر و در بالادست کوه از نوع مرتعی خار و گون است.

کهیایی اضافه کرد: پرونده ثبتی این اثر به علت ارزش و شاخص های طبیعی در جلسه 16 آبان ماه سال جاری در شورای عالی ثبت وزارتخانه میراث فرهنگی طرح و پس از ارائه مستندات لازم واجد ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی ایران تشخیص داده شد و فرآیند اداری آن در دست اقدام است.

وی در ادامه به چشمه شاهنجرین اشاره کرد و گفت: این اثر در بخشی به همین نام و در شهرستان درگزین واقع است، چشمه بر پای کوه سه برادر شاهنجرین قرار گرفته و به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو چشمه طبیعی رزن و درگزین در آستانه ثبت ملی

دو چشمه طبیعی رزن و درگزین در آستانه ثبت ملی