مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 12:402022-11-22سياسي

علامه طباطبایی حیاتش حیات عقلی، شهودی و معنوی بود


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه علامه طباطبایی حیاتش حیات عقلی، شهودی و معنوی بود گفت: علامه طباطبایی به علم، تعقل و تفکر بسیار خدمت کرد.

- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه علامه طباطبایی حیاتش حیات عقلی، شهودی و معنوی بود گفت: علامه طباطبایی به علم، تعقل و تفکر بسیار خدمت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جلسه درس اخلاق دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم آیت الله مطهری در خصوص جایگاه معنوی و علمی علامه طباطبایی چنین می گوید صد سال آینده ایشان را باید شناخت؛ ایشان شخصیتی کم نظیر بودند.

همچنین شهید مطهری می گفت هر زمان که من خودم را با آیت الله طباطبایی مقایسه می کنم خود را ذره ای در برابر دریای بی کران مشاهده می کنم و همچنین وقتی خودم را با امام راحل مقایسه می کنم می بینیم هیچ هستم.

وی با بیان اینکه حکیم در نظام فلسفی همواره از عقل بهره می برد، گفت: عقل جایگاه رفیعی نزد حکیمان دارد به گونه ای که همه فیلسوفان در روش فهم از عقل بهره می برند.

در رأس فلسفه مشاء قبل از ظهور اسلام ارسطو و بعد از اسلام جناب ابن سینا بودند، در رأس فلسفه اشراق قبل از اسلام افلاطون و بعد از اسلام جناب سهروردی هستند و در رأس حکمت متعالیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه طباطبایی حیاتش حیات عقلی، شهودی و معنوی بود

علامه طباطبایی حیاتش حیات عقلی، شهودی و معنوی بود