مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 13:202022-11-22پزشكي

هشدار به زنان 35 تا 55 ساله/ شایع ‏ترین علت مرگ چیست؟


مژگان خلیلی با بیان اینکه امروزه بیماری های زیادی منجر به تهدید سلامت زنان می گردد گفت: این بیماری ها در برخی موارد بسیار خطرناک و تهدید کننده جان بانوان هستندکه خوشبختانه بسیاری از آنها قابل پیشگیری است.

- وی اظهار داشت: بیماری های زنان دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام با نشانه هایی همراه می باشد،به همین دلیل با داشتن اطلاعات کافی درمورد بیماری های شایع زنان می توان از ابتلا به آن ها جلوگیری کرد یا آمادگی مقابله با آن ها را یافت.

  این عضو هیئت علمی دانشگاه شایع ترین علامت و شکایت های بیماری پستان را احساس توده درپستان، ترشح با خونریزی ازنوک پستان و درد پستان دانست و گفت: در صورت مشاهده این علائم و تغییرات باید به پزشک مراجعه نمود اگر چه خیلی از این موارد سرطانی نخواهد بود.

  وی با تاکید بر اهمیت انجام غربالگری در تشخیص و شروع هرچه سریعتر درمان این بیماری عنوان کرد: غربالگری به این معنی است که درجمعیت زنان سالم، حتی قبل از آن که هرنوع علائمی درپستان تظاهر کند بتوان با انجام آزمایشات و معاینه، تغییرات غیر طبیعی را کشف نمود و تصمیمات لازم را جهت درمان بکار گرفت.

  این کارشناس ارشد مامایی با اشاره به روش های غربالگری سرطان پستان گفت: تشویق و ترغیب برای انجام خودآزمایی ماهانه پستان و انجام معاینه بالینی سالانه از سن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به زنان 35 تا 55 ساله/ شایع ‏ترین علت مرگ چیست؟

هشدار به زنان 35 تا 55 ساله/ شایع ‏ترین علت مرگ چیست؟