نیازمند بازتعریف مجدد «نظارت» و «کیفیت» در آموزش عالی هستیمرییس دانشگاه تهران، اعمال نظارت و پایش صرف ورودی ها و فرآیندهای آموزش عالی را نوعی نقض غرض دانست و در نشست سراسری هیأت های نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: - نیازمند بازتعریف مجدد نظارت و کیفیت در آموزش عالی هستیم رییس دانشگاه تهران، اعمال نظارت و پایش صرف ورودی ها و فرآیندهای آموزش عالی را نوعی نقض غرض دانست و در نشست سراسری هیأت های نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی گفت: هدف هیات های نظارت آموزش عالی باید فراتر از پایش شرایط موجود باشد و کنترل و نظارت بر خروجی ها، پیامدها و تاثیرات آموزش عالی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران امروز سه شنبه اول آذر ماه در چهاردهمین نشست سراسری هیأت های نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی، تحقق اهداف آموزش عالی را مستلزم بازتعریف مجدد دو مفهوم کلیدی نظارت و کیفیت دانست و گفت: آنچه از نظارت در عرصه عمل مشاهده می شود، بیشتر شامل پایش و نظاره کردن (monitoring) است. این در حالی است که برای اثربخشی نظارت آموزش عالی باید کنترل و نظارت (control) به معنای واقعی کلمه محقق شود. وی افزود: در هیأت های نظارت آموزش عالی یک ضعف اساسی وجود دارد که صرفاً به نظاره کردن، پرکردن فرم و نوشتن گزارش عملکرد بسنده می شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |