مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 16:502022-11-22اقتصادي

میزان ازدواج در خراسان جنوبی کاهشی و طلاق افزایشی است


بیرجند_ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طی سال های اخیر در خراسان جنوبی میزان ازدواج کاهش و طلاق افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام مهدی متقی فر عصر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در 9 سال گذشته هرچند میانگین ازدواج در استان بیش از کل کشور بوده اما در چند سال گذشته میزان ازدواج در خراسان جنوبی کاهش یافته است.

به گفته وی در زمینه طلاق هم در این مدت از میانگین کشور کمتر بوده است اما روند آن در خراسان جنوبی در حال افزایش است و روند نرخ طلاق در شهرستان های قائنات، بیرجند، زیرکوه، سرایان و فردوس بالاتر از متوسط کشور است.

وی بیان کرد: اگر فرمانداری ها مکانی را مشخص کنند مجوز راه اندازی مرکز مشاوره را صادر و هزینه های مربوط به مشاوره افراد را هم پرداخت می کنیم.

حجت الاسلام متقی فر با اشاره به این که پارسال 10 میلیارد تومان برای انجام مشاوره رایگان در کشور پرداخت کرده ایم، گفت: با مصوبه مجلس مشکل گرفتن تسهیلات ازدواج و فرزند آوری کسانی که چک برگشتی دارند و مشمولان غایب بر طرف می شود.

وی با تاکید بر این که وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: به خصوص در بانک های خصوصی قوانین مربوط رعایت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ازدواج در خراسان جنوبی کاهشی و طلاق افزایشی است

میزان ازدواج در خراسان جنوبی کاهشی و طلاق افزایشی است