مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 17:152022-11-22سياسي

تأکید مخبر و گلاوچنکو بر گسترش مناسبات اقتصادی در شرایط تحریم


معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری بلاروس در مصاحبه مطبوعاتی مشترک بر لزوم گسترش روابط تهران- مینسک و ارتقاء سطح مناسبات تجاری فیمابین تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد مخبر عصر امروز (سه شنبه) در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک با اشاره به مذاکرات دو هیأت گفت: در این دیدارها تمامی زمینه های همکاری میان دو کشور بررسی شد تا بستر توافقات رؤسای جمهور دو کشور در سفر رییس جمهور بلاروس به تهران فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: ایران و بلاروس نیازهایی دارند که با همکاری مشترک می توانند این نیازها را به شکل متقابل برای یکدیگر مرتفع کنند که البته تحقق این امر نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه همکاری های مشترک است.

مخبر همکاری های بانکی و مالی را پیش زمینه و لازمه همه توافقات اقتصادی و تجاری دانست و اظهار داشت: تفاهمات خوبی میان دو کشور برای توسعه همکاری های بانکی صورت گرفته که لازم است این تفاهمات هر چه زودتر نهایی و زمینه استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مراودات تجاری مهیا شود.

معاون اول رییس جمهور فعال کردن بخش خصوصی دو کشور را از تصمیمات جدی ایران و بلاروس عنوان کرد و افزود: قرار است بخش خصوصی دو کشور همکاری های خود را بیش از پیش گسترش دهند که اتاق بازرگانی ایران و بلاروس در این زمینه اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مخبر و گلاوچنکو بر گسترش مناسبات اقتصادی در شرایط تحریم

تأکید مخبر و گلاوچنکو بر گسترش مناسبات اقتصادی در شرایط تحریم