مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 17:402022-11-22اقتصادي

برداشت بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه ای در شهرستان مرودشت


با پایان یافتن عملیات برداشت ذرت یک میلیون و 27 هزار و 200 تن محصول تولید شده است که به تدریج در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منصور امیریان، گفت: از پایان برداشت ذرت علوفه ای از 17 هزار و 120 هکتار مزارع ذرت این شهرستان به عنوان قطب تولید ذرت علوفه ای استان فارس خبر داد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان مرودشت حدود 60 تن در هکتار است گفت: با پایان یافتن عملیات برداشت ذرت یک میلیون و 27 هزار و 200 تن محصول تولید شده است که به تدریج در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می شود، اظهار کرد: برداشت ذرت علوفه ای بهاره در نیمه مرداد و برداشت ذرت علوفه ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می شود.

امیریان گفت: محصول تولیدی علاوه بر سیلو سازی و تعلیف بالغ بر 500 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه بیش از 90 درصد این مزارع با روش های نوین آبیاری (نواری و بارانی) آبیاری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه ای در شهرستان مرودشت

برداشت بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه ای در شهرستان مرودشت