مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 07:452022-11-23پزشكي

ارتباط چاقی با آلرژی ها / نقش تغذیه در حساسیت های فصلی


کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ارتباط چاقی با بروز آلرژی ها گفت: افرادی که وزن خود را در حد طبیعی نگه می دارند و نسبت توده عضلانی و بافت چربی بدن خود را در حد طبیعی حفظ می کنند، - کمتر از سایر افراد علائم آلرژی را تجربه می کنند.

زهرا باقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش تغذیه در حساسیت های فصلی اظهار کرد: زمانی که سیستم ایمنی بدن انسان با مواد آلرژی زا مواجه می شود، هیستامین ترشح می کند که این پدیده منجر به بروز عوارضی مانند عطسه، تورم چشم ها، قرمزی صورت، خارش پوستی و در برخی افراد مشکلات تنفسی و گوارشی می شود.

وی افزود: هر عاملی که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود بیشتر به بروز آلرژی کمک می کند و غذاهای سرشار از چربی های اشباع با تضعیف آن، آلرژی فصلی را تشدید می کنند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش میزان خواب شبانه، انجام ورزش های سنگین، مصرف دخانیات و آنتی بیوتیک ها، چاقی و بیماری های متابولیک، مهم ترین عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان محسوب می شوند اما با پیروی کردن از برنامه غذایی مناسب، ورزش و خواب کافی می توان تا حد زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.

باقری عنوان کرد: مصرف انواع ویتامین های گروه B (موجود در غلات، گوشت، لبنیات، تخم مرغ)، انواع سبزی های دارای برگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط چاقی با آلرژی ها / نقش تغذیه در حساسیت های فصلی

ارتباط چاقی با آلرژی ها / نقش تغذیه در حساسیت های فصلی