مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 08:502022-11-23اقتصادي

فاجعه زیست محیطی در انتظار است؛ اصلاح روش های معدن داری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: هر چند با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بهره برداری از منابع معدنی اجتناب ناپذیر است اما تداوم این روند و عدم اصلاح روش های فعلی منجر به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی در آینده خواهد شد.

- سیروس داودی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دو هزار و 650 معدن ثبت شده در استان داریم که حدود 850 مورد از این معادن فعال هستند و بیش از یک هزار و 800 معدن نیز در مرحله ثبت، دریافت مجوز و یا انجام عملیات اکتشاف قرار دارند و در مجموع دو سوم سطح آذربایجان شرقی در محدوده ثبت شده این معادن قرار می گیرد.

وی افزود: محوریت این فعالیت های معدنی نیز در منطقه به صورت زیرسطحی و زیرزمینی، نسبت به حفظ و احیای اراضی جنگلی نیز اقدام می کنند اما غالب بهره برداری ها از معادن ما به صورت سطحی و با تخریب منابع طبیعی صورت می گیرد.

گزارش فارس حاکی است، منطقه ارسباران در شمال غربی آذربایجان شرقی مشتمل بر چهار شهرستان اهر، کلیبر، ورزقان و جلفا، یکی از سحرانگیزترین مناطق کشور و جلوه گاه شکوه طبیعت در سرزمین اسلامی ایران است.

کوههای صعب العبور و سر به آسمان کشیده ارسباران موجب شده است که این منطقه، سالهای متمادی بافت طبیعی خود را حفظ کرده و چهره استوارش از گزند حوادث روزگار مصون بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه زیست محیطی در انتظار است؛ اصلاح روش های معدن داری

فاجعه زیست محیطی در انتظار است؛ اصلاح روش های معدن داری