مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 09:102022-11-23سياسي

«تقلب های قراردادی» در دانشگاه های ایران


پژوهشگران در یک مطالعه عنوان کردند که پاسخگویی مناسبی از سوی دانشگاه برای بررسی دقیق تقلب علمی وجود ندارد، انگیزه های دانشجویان و نبود قانون مناسب برای تشخیص و ‏کشف تقلب علمی نیز از جمله عوامل مؤثر در این مشکل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقلب قراردادی؛ شکلی از عدم صداقت در تحصیل است که در آن دانشجویان برای انجام تکالیف درسی خود به دیگران پول پرداخت می کنند.

پرداخت پول برای انجام تکالیف دانشگاهی، روش جدیدی نیست و تا زمانی که نظارت بر تکالیف در مؤسسات آموزشی وجود نداشته باشد، بازارهایی برای این نوع معاملات وجود خواهد داشت.

اگرچه، در ایران این شکل از سوءرفتار، تا حدودی توسط رسانه های جریان اصلی بررسی شده؛ ولی تحقیقات علمی در مورد ماهیت، علل، پیامدها و اقدامات انجام شده برای مهار این فعالیت ها محدود است.

در سال های اخیر؛ به دلیل گزارش های رسانه ها توجه ها معطوف به این مشکل شده است و همین موضوع، واکنش مجلس، پژوهشگران و دانشمندان رشته های مختلف و حتی رهبران مذهبی و سیاسی را در پی داشته است.

برخی مراجع مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ به عنوان پایگاه اصلی تصمیم گیری مؤسسات آموزش عالی کشور، به دلیل آموزش ناکافی، برنامه ریزی نامناسب و پذیرش بیش از حد دانشجو در آموزش عالی، بدون آماده سازی زیرساخت های کافی، مقصر شناخته شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تقلب های قراردادی» در دانشگاه های ایران

«تقلب های قراردادی» در دانشگاه های ایران