مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:252022-11-23اقتصادي

تجلی شکوه و زیبایی هنر صنایع دستی در «جهان شهر ملایر»‏


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: بیش از 11 هزار نفر هنرمند صنایع ‏دستی در 20 رشته فعالیت می کنند و عمده فعالیتشان به لحاظ تعداد و حجم مبادلات اقتصادی ‏در رشته مبلمان منبت، - مرواربافی و بعد از آن در رشته های قلم زنی روی مس، سفال و سایر ‏رشته هاست.

‏ ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حدود 1600 نفر بیمه شده قالیبافی یا بیمه حمایتی داریم؛ بیمه ای که تحت حمایت دولت است و هنرمند سهم کمی از آن 30 درصد حق بیمه پرداخت می کند، از سوی دیگر تعدادی زیادی از هنرمندان صنایع دستی ملایر بیمه کارفرمایی هستند و خود یا پدرشان، کارفرما بوده و نسبت به بیمه قبلی، هنرمند سهم بیشتری را پرداخت می کند.

وی اظهار کرد: امسال در زمینه مشاغل خانگی چهار میلیارد تومان سهمیه داشتیم که تاکنون پنج میلیارد و 600 میلیون تومان به بانک ها معرفی کردیم و به مرور در دست رسیدگی و پرداخت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ما دو نوع وام دیگر به هنرمندان حوزه صنایع دستی پرداخت می کنیم که شامل یکی وام تبصره 18 با سود 11 و 12 درصد و دیگری وام روستایی است.

جلیلی افزود: هنوز سهمیه تبصره 18 در سال 1401 و وام روستایی برای پرداخت ابلاغ نشده است اما ما در این راستا 200 پرونده به بانک های عامل معرفی کردیم که به محض اینکه سهمیه سال 1401 ابلاغ شود، این تسهیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی شکوه و زیبایی هنر صنایع دستی در «جهان شهر ملایر»‏

تجلی شکوه و زیبایی هنر صنایع دستی در «جهان شهر ملایر»‏