مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:302022-11-23سياسي

کدام خدمات مشمول معافیت های مالیاتی هستند؟


طبق ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده، برخی کالاها و خدمات از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند که این معافیت 17 خدمت مختلف را در بر می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون مالیات بر ارزش افزوده که با عنوان لایحه به مجلس تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی دوم خردادماه سال گذشته و تایید شورای نگهبان توسط مجلس به دولت ابلاغ شد و بند ((ب)) ماده ((9)) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده درمورد خدماتی است که معاف از مالیات هستند.

بر این اساس خدمات درمانی، تشخیصی و پیشگیری، خدمات توانبخشی و حمایتی و خدمات آرامستان ها نخستین دسته خدماتی هستند که مشمول معافیت می شوند.

دومین گروه خدمات مربوط به خدمات درمانی و پیشگیری دامی و گیاهی، واحدهای ماشینی کردن _مکانیزاسیون) آب کشاورزی، کشت بافت و تولید اندام های تکثیری گیاهان است.

خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات سومین گروهی هستند که از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اند.

ارائه خدماتی که مابه ازای آن به صورت حقوق و دستمزد پرداخت می شود در صورتیکه مشمول فصل مالیات بر درآمد حقوق موضوع قانون مالیاتهای مستقیم باشد نیز در این دسته قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام خدمات مشمول معافیت های مالیاتی هستند؟

کدام خدمات مشمول معافیت های مالیاتی هستند؟