مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:452022-11-23اقتصادي

کشت 32 هکتار گیاه «سورگوم» در استان همدان


همدان_مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت گیاه سورگوم در این استان خبر داد و گفت: در سال زراعی 1400-1401 سی و دو هکتار گیاه علوفه ای سورگوم در همدان کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی بایگانه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: گیاه علوفه ای سورگوم که از ارقام اصلاح شده است در شهرستان های ملایر، بهار، اسد آباد به صورت الگویی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین در سال زراعی آینده سورگوم دانه ای در برنامه توسعه کشت گیاهان علوفه ای جدید مد نظر است.

وی تصریح کرد: این گیاه به دلیل مقاوم بودن به خشکی به شتر گیاهان زراعی معروف است و با توجه به خشکسالی های اخیر و برنامه الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی اقدام به کشت محصولات کم آب بر از جمله سورگوم شده است.

بایگانه اظهار کرد: این محصول اوایل خرداد ماه کشت می شود و تا 3 چین می توان برداشت کرد و از هر هکتار حدود 40 تن علوفه برداشت می شود و برای هر هکتار 15 تا 25 کیلو بذر نیاز است.

وی در پایان گفت: سورگوم شباهت زیادی به ذرت دارد و از آن می توان به صورت سیلویی در خوراک دام و از دانه سورگوم برای تغذیه طیور استفاده کرد، همچنین این گیاه می تواند نقش مهمی در عدم وابستگی به واردات نهاده های دامی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 32 هکتار گیاه «سورگوم» در استان همدان

کشت 32 هکتار گیاه «سورگوم» در استان همدان