مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:202022-11-23بين الملل

رایزنی علی اف و پوتین درباره امنیت مرزی جمهوری آذربایجان-ارمنستان


رییس جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی با همتای روسی خود در مورد توافق های اخیر برای امنیت در مرز باکو و ایروان رایزنی کردند.

- رییس جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی با همتای روسی خود در مورد توافق های اخیر برای امنیت در مرز باکو و ایروان رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان و ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش در تماس تلفنی شامگاه سه شنبه درباره اجرای عملی توافق نامه های حاصل شده در سوچی در 31 اکتبر سال جاری میلادی میان رهبران مسکو، باکو و ایروان و همچنین بیانیه های مشترک قبلی این سه کشور در سطح مقامات عالی مذاکره کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دو رهبر بر اهمیت ادامه تلاش ها در یک چهارچوب سه جانبه برای تضمین امنیت در مرز آذربایجان-ارمنستان و احیای خطوط حمل و نقل در قفقاز جنوبی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: دورنماهای مربوط به توسعه همکاری انرژی نیز در این تماس تلفنی به بحث گذاشته شد.

روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سال 1991 میلادی هنگامی که ارتش ارمنستان منطقه ناگورنو-قره باغ، منطقه ای که از نظر بین المللی بخشی از آذربایجان محسوب می شود و همچین هفت منطقه مجاور را به کنترل خود درآورد، مخدوش و متشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی علی اف و پوتین درباره امنیت مرزی جمهوری آذربایجان-ارمنستان

رایزنی علی اف و پوتین درباره امنیت مرزی جمهوری آذربایجان-ارمنستان