مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:402022-11-23سياسي

چگونه رسانه نماهایی چون ایران اینترنشنال را فهم کنیم؟


علی نوریجانی می گوید با روندکاوی رخدادهای اخیر در کشور و جنگ بی سابقه ترکیبی و رسانه ای که شاهدش هستیم، جهت کمک به دیده و فهم شدن محتواهای غیرواقعی توجه به همه گیری سواد رسانه ای ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران می گوید با روندکاوی رخدادهای اخیر در کشور و جنگ بی سابقه ترکیبی و رسانه ای که شاهد آن هستیم، جهت کمک به دیده و فهم شدن محتواهای غیرواقعی و تقویت توانایی تجزیه و تحلیل محتوا از سوی همه مخاطبان، توجه به امر همه گیری مؤثر سواد رسانه ای فوری و ضروری است.

علی نوریجانی با اشاره به بهره گیری رسانه های معارض و معاند ایران از انواع تکنیک های رسانه ای جهت ایجاد انحراف در درک مخاطب از رخدادها اظهار گفت: حجم انبوه اخبار جعلی، دستکاری شده، دارای سویه های معنا دار و گمراه کننده طی ماه های اخیر در کشور اساساً روشی برای ندادن فرصت به مخاطب جهت بررسی اطلاعات و اخبار و مهندسی هدفمند محتوا و همچنین گرفتن توان رسانه ها جهت طراحی های پدافندی در قبال چنین محتواهایی است که هر دو در صورت عدم مدیریت، خسارت آفرین هستند.

وی افزود: سواد رسانه ای به منزله فهم محتوا و سویه های دستکاری معنا در تصاویر و محتواها، فهم واژه گزینی های جهت دار، فهم خطوط نانوشته پیام های رسانه ای، بررس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه رسانه نماهایی چون ایران اینترنشنال را فهم کنیم؟

چگونه رسانه نماهایی چون ایران اینترنشنال را فهم کنیم؟