مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 12:102022-11-23پزشكي

پایش ژنتیکی 14000 زوج قزوینی در یک سال گذشته


باتوجه به اهمیت مشاوره ژنتیک بالغ بر 14000 زوج در قزوین طی یک سال گذشته پایش ژنتیکی شدند که از این تعداد 1300 نفر مشکوک به ابتلاء انواع اختلالات مربوط به کم توانی هستند.

- ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: باتوجه به اهمیت مشاوره ژنتیک بالغ بر 14000 زوج در قزوین طی یک سال گذشته پایش ژنتیکی شدند که از این تعداد 1300 نفر مشکوک به ابتلاء انواع اختلالات مربوط به کم توانی هستند.

علی دهباشی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به جهت پیشگیری از تولد نوزاد معلول در مواردی مثل ازدواج فامیلی، نقایص مادرزادی، عقب ماندگی ذهنی و نگرانی از خطر بروز مکرر یک بیماری فامیلی مشاوره ژنتیک امری مهم و ضروری است.

وی بابیان اینکه مشاوره ژنتیک برای خانواده های معلول تحت پوشش و حمایت بهزیستی به خصوص معلولیت های غیراکتسابی به دلیل بالابودن ریسک بیماری های ژنتیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: بالغ بر 990 نفر از زوج های قزوینی در نیمه نخست سال جاری به مراکز مشاوره ژنتیک استان مراجعه کردند.

استان قزوین دارای یک مرکز مشاوره دولتی و سه مرکز مشاوره خصوصی در حوزه ژنتیک است.

این مسئول بیان کرد: مهم ترین رسالت فعالیت مراکز مشاوره ژنتیک در قزوین، تعیین شیوع و علل انواع اختلال های منجر به انواع کم توانی (معلولیت) و ایجاد سامانه رصد انواع اختلال های من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش ژنتیکی 14000 زوج قزوینی در یک سال گذشته

پایش ژنتیکی 14000 زوج قزوینی در یک سال گذشته