مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 12:352022-11-23سياسي

لزوم جبران خسارات وارده به تالاب میقان توسط شرکت املاح


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرکت املاح ایران باید نسبت به جبران خسارات وارد شده به تالاب میقان اقدام کند.

- زهره موسوی دوم آذرماه 1401 در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، محیط زیست یک اکوسیستم زنده است و هر تخریب و تاثیر کوچک بر بخشی از آن، تمام اکوسیستم را متاثر می کند.

وی بیان کرد: متاسفانه زیاده خواهی های بشر تخریب های محیط زیست را تشدید کرده است در حالی که بهره برداری ها باید مبتنی بر توسعه پایدار باشد.

توسعه پایدار یک مثلث است که انسان، محیط زیست و اقتصاد اضلاع آن محسوب می شوند.

موسوی با تاکید بر اینکه مخالف راه اندازی هیچ صنعتی نیستیم مگر اینکه محیط زیست درگیر تخریب و آسیب شود، گفت: اگر فعالیت صنعت موافق الزامات زیست محیطی باشد قطعا مخالفتی صورت نمی گیرد، البته بهره برداران صنایع و معادن همسو با محیط زیست، مسئولان زیست محیطی را در کنار خود دارند و اگر خسارتی صورت گیرد، باید در مسیر جبران این تخریب ها و خسارات حرکت شود.

موسوی تصریح کرد: امروز پژوهش ها عموما نظرات مثبتی نسبت به فعالیت شرکت معدنی املاح ایران دارند، اما به هرحال این فعالیت تخریب هایی را به دنبال داشته و دارد و باید جهت رفع آن برآمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جبران خسارات وارده به تالاب میقان توسط شرکت املاح

لزوم جبران خسارات وارده به تالاب میقان توسط شرکت املاح