مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 12:502022-11-23اقتصادي

تحقق مطالبه کشاورزان استان بوشهر/تعرفه صادرات گوجه فرنگی اصلاح شد


اصلاح تعرفه صادرات گوجه فرنگی از مطالبات کشاورزان استان بوشهر بود که حالا خبر می رسد با موافقت وزیارت جهاد کشاورزی این تعرفه کاهش یافته و مبلغ 6 هزار تومان تصویب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طی روزهای اخیر که برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر آغاز شده است، کشاورزان گوجه کار از وضعیت بازار و قیمت ها ناراضی بوده و خواستار حمایت دولت شدند.

یکی از مهمترین عواملی که باعث شده بود تا بازار گوجه فرنگی با رکود روبرو شود، افزایش بیش از 100 درصدی تعرفه صادرات گوجه فرنگی به خارج از کشور بود.

تعرفه صادرات گوجه فرنگی از 6 هزار تومان در سال قبل به بیش از 13 هزار تومان رسیده بود و این موضوع باعث شد تا بسیاری از صادرکنندگان رغبتی برای خرید این محصول و صادرات آن نداشته باشند.

پیگیری های بسیار زیادی از سوی مسئولان استان بوشهر به ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مسئولان جهاد کشاورزی استان و… با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت تا این رویه اصلاح شود.

به این موضوع پرداخته و خواستار بهبود وضعیت شده بود.

حالا خبر می رسد که وزارت جهاد کشاورزی با اصلاح تعرفه و بازگرداندن آن به نرخ خردادماه موافقت کرده است و از این به بعد تعرفه صادرات همان 6 هزار تومان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق مطالبه کشاورزان استان بوشهر/تعرفه صادرات گوجه فرنگی اصلاح شد

تحقق مطالبه کشاورزان استان بوشهر/تعرفه صادرات گوجه فرنگی اصلاح شد