مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 13:002022-11-23اقتصادي

ایران در تامین ذرت علوفه ای خودکفاست


مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین ذرت علوفه ای خودکفا هستیم، نیاز کشور به این محصول را 15 میلیون تن عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، علی باقر طاهری طریق، ظهر امروز در جلسه ستاد زراعت چهارمحال و بختیاری گفت: ذرت نقش بسزایی در تأمین خوراک دام و طیور کشور دارد و به همین جهت مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی همواره در جست وجوی یافتن راهکارهایی برای افزایش عملکرد، تولید و بهبود کیفیت این محصول بوده اند.

  مدیر گروه ذرت و نماینده دفتر محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین ذرت علوفه ای خودکفا هستیم، نیاز کشور به این محصول را 15 میلیون تن دانست و گفت: تولید این مقدار ذرت علوفه ای عدد قابل اتکایی است اما باید به تولید بهینه و کیفی آن هم توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در طرح الگوی اصلاح کشت افزایش کارایی مصرف آب است، ضمن اینکه ذرت یکی از گیاهان پرمصرف در حوزه آب است لذا باید بسوی کشت علوفه با آب سبز حرکت کنیم.

طاهری بیان کرد: تولید ذرت علوفه ای مورد نیاز کشور برای دامداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بخاطر خشکسالی های اخیر به یکی از دغدغه های اصلی دولت و دامداران تبدیل شده است ولی کاشت دانه های علوفه ای می تواند کمک شایانی به جبران کمبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در تامین ذرت علوفه ای خودکفاست

ایران در تامین ذرت علوفه ای خودکفاست