مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 14:452022-11-23بين الملل

امضای توافقنامه جدید میان آمریکا و عراق


امروز چهارشنبه 23 نوامبر در مراسمی با حضور وزیر برنامه ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافق نامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه های توسعه ای در عراق امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، امروز چهارشنبه 23 نوامبر در مراسمی با حضور وزیر برنامه ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافق نامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه های توسعه ای در عراق امضا شد.

بر اساس این گزارش، محمد علی تمیم، وزیر برنامه ریزی عراق، در حاشیه امضای این توافق به خبرنگاران گفت که توسعه محور روابط عراق و امریکاست و دو کشور به همکاری در این عرصه بر اساس سند چشم انداز توسعه 2030 ادامه می دهند.

او با اشاره به اینکه، روابط عراق و امریکا پیشرفت بسیاری در عرصه های اقتصادی داشته است، افزود که امضای این توافق در روزهای آغازین دولت جدید عراق انجام شده است که برنامه ای واقع بینانه برای اصلاح اقتصادی و مالی و خدماتی و مبارزه با فقر و بیکاری بر اساس اولویت ها دارد.

محمد علی تمیم افزود که امضای این توافق نامه گامی در حمایت از تحقق رشد اقتصادی فراگیر و سریع در عراق است و افزایش اعتماد شهروندان به حکومت را موجب می شود.

وی تأکید کرد که این توافق به مبلغ 547 میلیون دلار به مدت 5 سال در چارچوب توافق نامه راهبردی روابط عراق و امریکا و همکاری های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای توافقنامه جدید میان آمریکا و عراق

امضای توافقنامه جدید میان آمریکا و عراق