مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 15:152022-11-23پزشكي

واردات نامحدود داروهای بیهوشی/تأمین برخی داروها نیازمند مذاکرات بین المللی


ظرف چند روز گذشته بیش از 500 هزار داروی بیهوشی در مراکز درمانی کشور توزیع شد و کمبودهای غیربحرانی هم تا حدود دو ماه دیگر رفع می شود.

- رییس سازمان غذا و دارو گفت: ظرف چند روز گذشته بیش از 500 هزار داروی بیهوشی در مراکز درمانی کشور توزیع شد و کمبودهای غیربحرانی هم تا حدود دو ماه دیگر رفع می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حیدر محمدی با بیان اینکه کمبودهایی در داروهای بیهوشی وجود دارد که به علت نبود تولیدکننده داخلی، واردات این داروها را نامحدود کردیم، گفت: ظرف چند روز گذشته بیش از 500 هزار داروی بیهوشی در مراکز درمانی کشور توزیع شد و کمبودهای غیربحرانی هم تا حدود دو ماه دیگر رفع می شود.

محمدی با بیان اینکه تولید سرم در کشور به اندازه نیاز نیست، گفت: ماهانه یک و نیم تا دو میلیون تن بیش از تولید به سرم نیاز داریم که از شهریور ماه وارداتش آغاز شد.

در برخی استان ها مشکل تأمین سرم وجود داشت که مازاد سرم در مناطق دیگر از طریق شرکت های پخش به مناطق دچار کمبود منتقل می شود.

محمدی گفت: با تلاش شرکت های تولید کننده از حدود چند هفته دیگر به ظرفیت تولید سرم، یک میلیون تن اضافه می شود و یک شرکت داروسازی در تبریز هم در حال آماده سازی برای تولید سرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات نامحدود داروهای بیهوشی/تأمین برخی داروها نیازمند مذاکرات بین المللی

واردات نامحدود داروهای بیهوشی/تأمین برخی داروها نیازمند مذاکرات بین المللی