مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 16:252022-11-23سياسي

رکود گردشگری ایران وارد چهارمین سال شد


رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: گردشگری ایران برای چهارمین سال پیاپی دچار رکود شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابرهیم پورفرج در نشست هم اندیشی مجمع تشکل های گردشگری که با حضور معاون گردشگری عصر سه شنبه اول آذرماه برگزار شد، این سخنان را مطرح کرد.

گردشگری ایران از سال 1398 همزمان با وقایع آبان ماه ـ شهادت سردار قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی، ناامن اعلام شدن آسمان ایران و توقف پروازهای بین المللی ـ وارد رکود شد که با عالم گیر شدن ویروس کرونا، دامنه این رکود تا آبان ماه سال 1400 ادامه پیدا کرد؛زمانی که صدور ویزای ایران از توقف خارج شد.

با این وجود، پیش بینی تورگردانان و فعالان گردشگری بر این بود که دست کم تا سال 2023 (1402) طول می کشد تا اوضاع گردشگری ایران روبه راه شود، اما از شهریورماه 1401 و نارآم شدن فضای کشور و متعاقب آن، هشدار تعدادی از کشورهای اروپایی برای منع سفر به ایران، گردشگری بار دیگر وارد رکود شد، طوری که رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران از لغو 90 درصد تورهای ایران خبر داد.

ابراهیم پورفرج ـ رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ در نشست روز سه شنبه اول آذرماه که تشکل های خصوصی و معاون گردشگری حضور داشتند، اما گفته است: جدی گرفتن نمایشگاه های خارجی و حضور ایران در فضاهای بین المللی، یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکود گردشگری ایران وارد چهارمین سال شد

رکود گردشگری ایران وارد چهارمین سال شد