مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 17:102022-11-23بين الملل

8 هزار کودک یمنی قربانی حملات ائتلاف متجاوز سعودی شده اند


یک سازمان حقوق بشری یمن اعلام کرد که در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی، بیش از 8000 کودک یمنی کشته و زخمی شده ‎اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از منابع یمنی، نهاد حقوق بشری العین یمن، گزارشی از جنایت های جنگی و ضد بشری ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه کودکان یمن منتشر کرد.

بر همین اساس احمد ابوحمراء رییس سازمان حقوق بشری العین در مورد بیانیه منتشر شده توسط سازمان مذکور گفته است که در این بیانیه مواردی را که به علت استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از سلاح های غیر متعارف به کودکان آسیب رسانده منتشر شده است.

بر اساس گزارش، تعداد کودکانی که در طول 8 سال و در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز کشته و زخمی شده اند، 8605 نفر است که شامل چهار هزار و 17 شهید و چهار هزار و 588 مجروح در هشت سال تجاوز می باشد.

در بیانیه مذکور آمده است، این گزارش بر قوانین بین المللی و منشورهای حقوق بشری تمرکز دارد که مسئولیت آنها حفاظت از جان کودکان و غیر نظامیان است اما قوانین بین الملل و حقوق بشر نزد ائتلاف متجاوز فقط نوشته روی کاغذ است.

در همین راستا، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز اعلام کرد که در اثر جنگ 162 مرکز بهداشتی به صورت کامل و 373 مرکز به صورت جزیی تخریب شده است، 66 نفر از اعضای کادر درمان طی بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز به شهادت رسیده اند و 79 آمبولانس از بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 هزار کودک یمنی قربانی حملات ائتلاف متجاوز سعودی شده اند

8 هزار کودک یمنی قربانی حملات ائتلاف متجاوز سعودی شده اند