مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 18:152022-11-23اقتصادي

فعالیت مسافری و تجاری خواسته ایران از ترکمنستان برای مرز باجگیران است


یکی از خواسته های جمهوری اسلامی ایران از کشور ترکمنستان فعالیت مسافری و تجاری در مرز باجگیران است که آمادگی 100 در صد برای گمرک ایران وجود دارد تا اگر این اتفاق رخ دهد خدمات به مسافران و تجار ارائه شود.

-  جواد جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به آخرین وضعیت مرز مشترک ایران و ترکمنستان در باجگیران اظهار کرد: طی توافق های صورت گرفته میان گمرک و مقام های دو کشور بازارچه مرزی باجگیران از مدتی پیش آغاز به کارکرده و پس از چند سال تعطیلی در حال حاضر بر اساس ظرفیت و سهمیه های پیش بینی شده مشغول خدمات رسانی است.

وی ادامه داد: تبادلات در حوزه صادرات و واردات بر اساس سهمیه تعیین شده توسط غرفه داران و مرزنشینان در حال انجام است به طوری که پیش ازاین، تردد در مرز باجگیران کم بود و حتی برخی از ساکنان اقدام به مهاجرت کرده بودند اما هم اکنون روند فعالیت مناسبی انجام می شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی یکی از خواسته های ایران از ترکمنستان را فعالیت تجاری و مسافری در مرز باجگیران دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله طی دیدار رؤسای گمرک دو کشور مطرح شده است تا علاوه بر فعالیت بازارچه تبادلات تجاری و تردد مسافری هم انجام شود و این آمادگی در گمرک ایران وجود دارد تا هر زمان که اعلام آغاز تبادلات در حوزه تجاری و مسافری صورت بگیرد خدمات با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت مسافری و تجاری خواسته ایران از ترکمنستان برای مرز باجگیران است

فعالیت مسافری و تجاری خواسته ایران از ترکمنستان برای مرز باجگیران است