مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 09:102022-11-24سياسي

چامسکی: آمریکا به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی است


فیلسوف و زبان شناس برجسته آمریکایی با تأیید حمایت ایالات متحده از اغتشاشات درون ایران گفت که واشنگتن از هر تلاشی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نوآم چامسکی فعال سیاسی، منتقد اجتماعی و زبان شناس آمریکایی در گفت وگو با وبگاه تروث آوت بر حمایت ایران حمایت می کند.

وی در این خصوص با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران گفت: تردیدی نیست که ایالات متحده از تلاش ها برای تضعیف این نظام که از سال 1979 (1357) دشمن اصلی محسوب می شده است، حمایت می کند .

این فیلسوف برجسته آمریکایی در ادامه به حمایت های ایالات متحده از صدام حسین علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایالات متحده خیلی فوری حمایت قاطعانه ای از دوست وقت خود صدام حسین در حمله جنایتکارانه به ایران کرد.

تحریم ها به شدت به اقتصاد ایران آسیب وارد کرده است و اتفاقاً موجب رنج بی شمار شده است اما این هدف آمریکا برای بیش از 40 سال بوده است .

چامسکی در خصوص سیاست های فشار ایالت متحده به جمهوری اسلامی گفت: پس از آن که جنگ (ایران و عراق) به پایان رسید، ایالات متحده، تحریم های سختی را به ایران تحمیل کرد.

رییس جمهور (جورج) بوش مهندسان هسته ای عراقی را برای آموزش پیشرفته تولید سلاح های هسته ای به ایالات متحده دعوت کرد و هیأت عالیرتبه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چامسکی: آمریکا به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی است

چامسکی: آمریکا به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی است