مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 09:552022-11-24سياسي

بوعلی عشق و مهرورزی را مصداق انسان شایسته می داند


رییس پژوهشکده جامعه المصطفی با بیان اینکه حجت الحق شیخ الرییس بوعلی سینا یکی از مسائل انسان شایسته را عشق و مهرورزی می داند گفت: ابن سینای فیلسوف، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام حسن رضایی صبح امروز در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج تفکر زیست مومنانه و سلوک مجاهدانه بود که با تفکر معمار بزرگ انقلاب پایه ریزی شد که یاد ایشان و شهدای این تفکر را گرامی می داریم.

وی بیان کرد: شیخ الرییس ابوعلی سینا، پزشک، ریاضی دان، فیلسوف، اخترشناس، آوازه ای عالم گیر دارد و از تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران و جهان است گرچه شهرت وی بیشتر در طب و فلسفه است.

نماینده پژوهشکده جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: بوعلی سینا در حوزه فلسفه تلاش کرد دین را با فلسفه سازگار کند که علاوه بر وجود اثبات خداوند به حل عقلی مسائلی از جمله علم خداوند به جزییات، پیوند حادث و قدیم و رابطه ذات و صفات خداوند پرداخت و در حوزه نفس نیز به بحث تجرد و خلق اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه 440 اثر به ابن سینا نسبت داده شده است گفت: افراد بزرگی چون بوعلی سینا مهندسان جهان شمول، گوهر سربلندی و فخر مشترک ملل از غرب و شرق هستند، گرچه خود به غایت متواضع اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوعلی عشق و مهرورزی را مصداق انسان شایسته می داند

بوعلی عشق و مهرورزی را مصداق انسان شایسته می داند