مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 12:352022-11-24بين الملل

پاپ جنگ روسیه در اوکراین را با قحطی دوره استالین مقایسه کرد


رهبر کاتولیک های جهان گفت که اوکراینی ها امروز از «شهادت ناشی از تاخت و تاز» رنج می برند و جنگ روسیه در اوکراین را با «نسل کشی وحشتناک» دهه 1930 مقایسه کرد، - رهبر کاتولیک های جهان گفت که اوکراینی ها امروز از شهادت ناشی از تاخت و تاز رنج می برند و جنگ روسیه در اوکراین را با نسل کشی وحشتناک دهه 1930 مقایسه کرد، زمانی که ژوزف استالین، رهبر شوروی، قحطی در اوکراین به راه انداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان چهارشنبه در جمع هزاران تن از هوادارانش در میدان سن پیتر رم به هولودومور یا قحطی بزرگ اوکراین اشاره کرد که در جریان آن میلیون ها اوکراینی با سیاست های استالین در ایجاد قحطی عمدی کشته شدند.

پاپ گفت: این شنبه سالگرد نسل کشی وحشتناک هولودومور است، نابودی از طریق قحطی بین سال های 1932-1933 که به طور مصنوعی توسط استالین ایجاد شد.

بیایید برای قربانیان این نسل کشی دعا کنیم و برای بسیاری از اوکراینی ها - کودکان، زنان، سالمندان - که امروز با تاخت و تاز به شهادت می رسند، دعا کنیم.

برای صدها سال، زبان اوکراینی و هرگونه بیانی از فرهنگ و هویت مستقل اوکراینی، ابتدا در زمان امپراتوری روسیه تزاری و بعداً توسط شوروی سرکوب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاپ جنگ روسیه در اوکراین را با قحطی دوره استالین مقایسه کرد

پاپ جنگ روسیه در اوکراین را با قحطی دوره استالین مقایسه کرد