مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 13:052022-11-24سياسي

قیام میرزا کوچک جنگلی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشت


نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: سید حسن مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی در تاریخ یک قرن اخیر ایران نقشی بی بدیل در ارتقای جایگاه ایران و بعثت انقلاب اسلامی داشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رسول فلاحتی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: سید حسن مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی در تاریخ یک قرن اخیر ایران نقشی بی بدیل در ارتقای جایگاه ایران و بعثت انقلاب اسلامی داشتند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت متفاوت بود که به افول قدرت های بعد از جنگ جهانی دوم منجر شد و این حرکت به رهبری امام به عنوان عالمی فرزانه دنبال شد و امروز بخش عظیمی از دنیای بشر اعم از مسلمان و غیرمسلمان از قم معارف دین خدا را دریافت می کند نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تجلیل از شخصیت و قیام میرزا کوچک جنگلی، افزود: دفاع از چنین مجاهدانی به منزله دفاع از منزلت روحانیت شیعه است که با زندگی خون بار خود توانستند اسلام را به این دوره از تاریخ برسانند.

وی در ادامه به پیشینه زندگی میرزا کوچک خان جنگلی پرداخت و عنوان کرد: میرزا بزرگ پدر میرزا کوچک خان از اهالی قزوین قدری درس خواند و به لحاظ داشتن چندی سواد به گیلان آمد چراکه گیلان رتبه های اول ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام میرزا کوچک جنگلی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشت

قیام میرزا کوچک جنگلی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مؤثر داشت