مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 17:102022-11-24اقتصادي

اعتصاب کامیونداران کره جنوبی و تهدید برای صنایع خودروسازی این کشور


دومین اعتصاب سراسری و بزرگ کامیونداران در کره جنوبی طی 6 ماه اخیر از امروز پنجشنبه آغاز شد و مقامات این کشور درباره تاثیر آن بر صنایع هشدار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای نیوز، رانندگان کامیون کره جنوبی روز پنجشنبه دومین اعتصاب بزرگ خود را در کمتر از 6 ماه گذشته آغاز کردند که تهدیدی برای ایجاد اختلال در کار صنایع تولیدی و عرضه سوخت برای بخش هایی از جمله خودرو و پتروشیمی در دهمین اقتصاد بزرگ جهان است.

با افزایش شدید قیمت سوخت در کره جنوبی، رانندگان کامیون از دولت می خواهند حداقل دستمزدی که به عنوان نرخ مطمئن حمل ونقل شناخته شده و تا پایان سال منقضی می شود، به یک سیستم دائمی تبدیل شود و مزایای رانندگان کامیون در سایر بخش ها از جمله  تانکرهای نفت نیز افزایش یابد.

دولت کره جنوبی گفته که این برنامه دستمزد راننده کامیون ها را به مدت سه سال تمدید خواهد کرد، اما سایر خواسته های اتحادیه کره ای) است.

 این اتحادیه تخمین زد که حدود 22 هزار نفر  در این تجمع ها شرکت کرده اند، در حالی که وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد که حدود 9 هزار و 600 نفر در این تجمع ها شرکت کردند و هیچ درگیری با پلیس که اوضاع را تحت کنترل دارد، رخ نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتصاب کامیونداران کره جنوبی و تهدید برای صنایع خودروسازی این کشور

اعتصاب کامیونداران کره جنوبی و تهدید برای صنایع خودروسازی این کشور