مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 17:552022-11-24سياسي

علم و دانش از مولفه های اقتدار کشور و توسعه فرهنگی است


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کسب علم و دانش از مولفه های اصلی اقتدار کشور است و زمینه دستیابی به توسعه فرهنگی خواهد شد.

- حجت الاسلام محمد سبزی در آیین پنجمین همایش تکریم از خادمان کتاب شهرستان ساوه که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی و علم در جامعه بر کسی پوشیده نیست چرا که کسب علم و دانش قدرت و اقتدار می آورد و ترویج فرهنگ کتابخوانی صرفا با مطالعه کتب مفیدی حاصل می شود که نقش هدایتگری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با کتابخوانی سره از ناسره تشخیص داده می شود، تصریح کرد: کشوری که بر کسب علم و دانش متکی باشد بر سایر کشورها سلطه و سیطره پیدا می کند و در عوض، پایین بودن سرانه مطالعه موجب سیطره سایر کشورها خواهد شد.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه نرخ مطالعه در ایران بطور میانگین روزانه از حدود دو دقیقه تا 15 دقیقه اعلام شده است که بسیار پایین است، اظهار کرد: اقتدار کشور در حوزه نظامی، اقتصادی، علمی، فناوری، درمانی و .

منوط به بالا بودن نرخ مطالعه مردم است.

گرچه در برخی حوزه ها رتبه برتر جهانی را در سایه پرورش دانشمندان و نخبگان بدست آورده ایم اما در مجموع، از نرخ مطالعه پایینی برخورداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم و دانش از مولفه های اقتدار کشور و توسعه فرهنگی است

علم و دانش از مولفه های اقتدار کشور و توسعه فرهنگی است