مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:002022-11-25بين الملل

قفل روابط «تهران-قاهره» چگونه باز خواهد شد؟


روابط ایران و مصر در طول تاریخ همواره با فراز و نشیب های سیاسی همراه بوده است و در دهه های اخیر تلاش ها برای ارتقا روابط تاکنون ناکام مانده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست- محمد مهاجرانی: ایران و مصر که سابقه ای 43 ساله در قطع ارتباط دارند در این روزها روابط شأن مورد توجه قرار گرفته است و برخی اخبار حکایت از کنش هایی برای حل مشکلات فی مابین دارد.

از مخالفت مصر با ائتلاف نظامی و ناتوی عربی علیه ایران گرفته تا سفر مسئولین عالی رتبه کشورمان که در آخرین مورد از آن علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست به قاهره بود.

نگاه متفاوت دولت سیزدهم به همسایگان و کشورهای منطقه باعث شد تا شرایط برای بهبود روابط بین ایران و همسایگان و همچنین کشورهای منطقه مهیا شود.

از یک سال گذشته دولت سیزدهم سیاست خارجی خود را بر ایجاد همگرایی منطقه ای و نزدیک شدن به کشورهای اطراف و پیرامونی ایران متمرکز کرد.

در اثر این موضوع تغییراتی در دیدگاه رهبران عرب در منطقه به وجود آمده است.

پایگاه خبری العربی الجدید در روزهای گذشته خبری در خصوص ملاقات علی سلاجقه و برخی مقامات عالی رتبه مصری از جمله سرلشکر عباس کامل رییس سازمان اطلاعات مصر منتشر کرد که این ملاقات از سوی سیدحسین موسوی فر رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست تکذیب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قفل روابط «تهران-قاهره» چگونه باز خواهد شد؟

قفل روابط «تهران-قاهره» چگونه باز خواهد شد؟