مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 10:052022-11-25پزشكي

دستاوردهای سلولی محققان کشور در درمان بیماری ها


طب بازساختی که بر استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها تمرکز دارد، امروزه در کشور توسعه بسیاری در درمان بیماری ها از جمله ناباروری داشته است که از آن جمله می توان به تولید کیت های تشخیصی و برخی تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، از سلول های بنیادی، به نام مادر تمام سلول ها یاد می شود؛ چرا که این سلول ها توانایی تبدیل به تمام سلول های بدن را دارند.

این سلول ها قادر به خود نوسازی (Self Renewing) و تمایز (Differentiating) به انواع سلول ها از جمله سلول های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی هستند.

  این سلول های پرتوان همچنین در بازسازی و ترمیم بافت های مختلف بدن بدنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می توانند به درون بافت های آسیب دیده ای که بخش عمده سلول های آنها از بین رفته است، پیوند زده شوند و جایگزین سلول های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

سلول های بنیادی را بر اساس خصوصیات و ویژگی به سه دسته سلول های بنیادی جنینی ، سلول های بنیادی بالغ و سلول های بنیادی خون بندناف تقسیم بندی می شوند.

سلول های بنیادی جنینی از توده سلولی داخلی جنین 14 تا 16 روزه گرفته می شود و قادر است تمام سلول ها و بافت های یک فرد کامل را بسازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای سلولی محققان کشور در درمان بیماری ها

دستاوردهای سلولی محققان کشور در درمان بیماری ها