مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 10:202022-11-25سياسي

نشست مشورت های سیاسی ایران و هند در دهلی نو با حضور علی باقری


نشست مشورت های سیاسی ایران و هند با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دهلی نو برگزار شد و راه های گسترش مناسبات مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و هیات همراه که برای مشورت های سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند به دهلی نو سفر کرده، روز پنجشنبه با وینای موهان کواترا قائم مقام وزیر خارجه هند دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مهمترین موضوعات مورد علاقه دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد رایزنی و بررسی قرار گرفت و طرفین درباره  راه های توسعه و گسترش مناسبات سیاسی فیمابین از جمله تبادل هیأت های عالیرتبه، نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و هند و شورای تجاری دو کشور با هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری و همچنین سرمایه گذاری هند در چابهار تبادل نظر کردند.

  طرفین همچنین در خصوص موضوعات منطقه ای از جمله اوضاع افغانستان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، کریدور شمال جنوب  و راه های تقویت همکاری های چند جانبه از جمله در چارچوب سازمان شانگهای به گفت وگو پرداختند.

باقری در این ملاقات همکاری های دوجانبه و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران و هند را باعث تحکیم صلح و ثبات در منطقه و مقابله با یکجانبه گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست مشورت های سیاسی ایران و هند در دهلی نو با حضور علی باقری

نشست مشورت های سیاسی ایران و هند در دهلی نو با حضور علی باقری