مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 00:252022-11-25حوادث

فرونشست زمین در یک قدمی کرمان/ آب زیر پای مردم را خالی می کند


فرونشست زمین در استان زلزله خیز کرمان یکی از چالش های پیش رو است که تاکنون هیچ اقدام مشخصی برای مقابله با آن صورت نگرفته و مسئولان همچنان در جلسات وعده می دهند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان کرمان 18 گسل اصلی و صدها گسله دارد که از شمال تا جنوب استان را در برگرفته است این در حالیست که مدت ها از چرخه زمین لرزه های بالای 6 ریشتر کرمان گذشته و هر چند زمین لرزه قابل پیش بینی نیست اما مسلماً پیشگیری از خسارت ها امری در دسترس محسوب می شود، فرونشست زمین در کنار خطر زمین لرزه می تواند شهر کرمان را در مقابل چالش جدی قرار دهد.

هم اکنون به دلیل کاهش آب های زیر زمینی شاهد بحرانی شدن دشت های استان کرمان در مقابل فرو نشست هستیم که البته شهر کرمان بیشترین خطر را در این به خود اختصاص داده است و دقیقاً در دشت های جنوبی و حومه شهر کرمان نرخ فرو نشست رکورد این پدیده در استان را شکسته است.

نرخ سالانه افت 27 سانتیمتری زمین در جنوب شهر کرمان نرخ فرونشست در جنوب کرمان به 27 سانتیمتر در سال می رسد و هم اکنون میزان فرونشست در میدان گنجعلیخان در سال 4 سانتیمتر است و دقیقاً در همین منطقه اکثر بناهای تاریخی کرمان قرار دارد و می تواند خسارت های بسیار سنگینی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین در یک قدمی کرمان/ آب زیر پای مردم را خالی می کند

فرونشست زمین در یک قدمی کرمان/ آب زیر پای مردم را خالی می کند