مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 08:002022-11-26پزشكي

این علائم مشابه سرماخوردگی مرگ آور است!


متخصص مسمومیت های اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه علائم اولیه مسمومیت با گاز منوکسید کربن را مشابه علائم سرماخوردگی عنوان کرد.

- دکتر بهزاد غضنفری پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در فصل سرما گفت: متاسفانه عمده موارد مسمومیت با این گاز کشنده ناشی از احتراق ناقص گاز در بخاری است و در همین راستا نیاز است که افراد هنگام نصب بخاری حتما رعایت نکات ایمنی را داشته باشند.

وی افزود: گاز منوکسید کربن بی رنگ و بی بو است، بنابراین افراد نمی توانند در محیط این گاز را تشخیص دهند و این گاز تنها با علائمی که در افراد ایجاد می کند خود را نشان می دهد.

غضنفری پور گفت: علائم اولیه مسمومیت با گاز منوکسید کربن بسیار شبیه سرماخوردگی است و شامل علائمی از جمله سردرد، حالت تهوع، استفراغ، خارش و گرفتگی گلو و.

می شود، بنابراین اگر افراد علائم مشابه سرماخوردگی پیدا کردند، پیش از آنکه احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا و یا حتی کرونا بدهند باید وسایل گرمایشی و مسیرهای لوله بخاری و دودکش را بررسی کنند.

این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت ها گفت: با شدت گرفتن علائم مسمومیت، فرد وارد فاز بیهوشی و کما می شود واگر افراد به کما بروند عمدتا جان خود را از دست داده و یا اگر سریعا اقدامات درمانی در خصوص آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این علائم مشابه سرماخوردگی مرگ آور است!

این علائم مشابه سرماخوردگی مرگ آور است!