مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 10:302022-11-26سياسي

ویژگی قانون اسلامی این است که باید به حکم خدا منتهی شود


نه تنها اسلام، بلکه هیچ مکتب اخلاقی بدون داشتن باید و نباید شکل نمی گیرد، و مفاهیم ارزشی به معنای محدودیت است.

- در این خصوص است: در مطالب گذشته به این نتیجه رسیدیم که رفتارهای ارزشی در صورتی که به قصد تأمین هدف ها و مصالح اجتماعی انجام شود، مصداق رفتار سیاسی خواهد بود.

هم چنین گفتیم که افراد، گروه ها و اصحاب مکاتب و مذاهب مختلف در تعیین هدف و راهی که به هدف منتهی می شود، اختلافاتی دارند و اهتمام ما این است که نظر اسلام را در این باره درک کنیم و بهتر بشناسیم.

در این راستا به این نتیجه رسیدیم که هدف اسلام از زندگی اجتماعی و مدیریت جامعه این است که زمینه ای فراهم شود که بیشترین افراد بتوانند به بیشترین مصالح زندگی ، اعم از دنیوی و اخروی برسند.

نقطه اختلاف اساسی اسلام با مکاتب دیگر همین مسئله است که هدف در اسلام منحصر به هدف دنیوی نیست و زندگی اجتماعی نیز باید به گونه ای شکل داده شود که زمینه رشد معنوی را فراهم کند تا انسان بتواند به سعادت ابدی برسد.

از همین جا فی الجمله به دست می آید که بین سیاست به معنایی که ما در اسلام برای آن در نظر می گیریم، با اخلاق ارتباط وجود دارد.

اهداف سیاسی؛ موضوع ارزش اخلاقی در جلسات گذشته اشاره کردیم که اخلاق چند نوع معنا دارد و در عام ترین مفهومی که در علوم انسانی برای آن ذکر می شود، شامل همه رفتاره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی قانون اسلامی این است که باید به حکم خدا منتهی شود

ویژگی قانون اسلامی این است که باید به حکم خدا منتهی شود