مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-26اقتصادي

کاهش ذخیره آب پشت سدهای استان مرکزی


مدیرعامل اب منطقه ای استان مرکزی از کاهش حجم آب ذخیره شده پشت سدهای این استان خبر داد و گفت: در مجموع 82 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای کمال صالح شازند و الغدیر ساوه ذخیره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عزت الله آمره ای افزایش دو برابری دبی ورودی به سدهای استان مرکزی را، متأثر از بارش های اخیر دانست و گفت: با این حال سدها به خصوص سدهای کمال صالح و الغدیر همچنان دچار کم آبی هستند.

آمره ای افزود: اکنون دبی ورودی به سد کمال صالح شازند 570 لیتر بر ثانیه و دبی ورودی به سد الغدیر ساوه 730 لیتر بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل افزایش دو برابری است.

وی گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه 46 میلیون متر مکعب و این میزان در سد کمال صالح شازند 36 میلیون متر مکعب است.

آمره ای در ادامه افزود: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته و کاهش نزولات آسمانی و همچنین ذخیره محدود در دریاچه سد الغدیر ساوه، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده توسط مدیریت شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی، دریچه های سد از 15 مهرماه سال جاری بسته شده است.

وی گفت: در حال حاضر از منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر برای مصارف شرب شهر ساوه استفاده شده و سد کمال صالح نیز آب شرب مردم شهر اراک را تأمین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخیره آب پشت سدهای استان مرکزی

کاهش ذخیره آب پشت سدهای استان مرکزی