مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-26اجتماعي

خشکی 60 درصد مساحت تالاب های کشور / حق آبه ای که بلعیده شده است


رییس اداره احیای تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به خشک شدن 60 درصد از مساحت تالاب های کشور، گفت: تقریبا تمام تالاب ها در پایین دست منابع تغذیه کننده آن ها یعنی رودخانه ها قرار دارند بنابراین حق آبه تالاب ها در بالادست رودخانه، - با مدیریت غیر صحیح آب در بخش کشاورزی و یا صنعت پیش خور شده و یا بلعیده شده است.

موسی مدحجی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تالاب ها بخش مهمی از دارایی های هر کشور محسوب می شوند اما متاسفانه در ایران هنوز ارزش این عرصه ها مغفول مانده و حداکثر دلیلی که ممکن است برای حفظ تالاب ها در نظر گرفت ترس از ایجاد منبع ریزگرد و طوفان های نمکی است؛ در حالی که جلوگیری از ایجاد منبع ریزگرد، ممکن است در اولویت چندم و حتی شاید اولویت هشتم ارزش های تالاب ها قرار بگیرد.

وی افزود: ارزش اول تالاب ها به دلیل کاهش مخاطرات مانند کنترل سیلاب است.

سایر ارزش های یک تالاب به ترتیب کاهش و کنترل آلاینده های آب، تامین آب، تفرج و توریسم، تنظیم و حفظ تنوع زیستی، تولید مواد غذایی و صنایع دستی، ارزش های فرهنگی، تعدیل گازها مانند کربن و تعدیل کنندگی گرمایش اقلیم و برخی موارد دیگر هستند.

ارزش هر هکتار تالاب تا 20 برابر یک هکتار زمین کشاورزی رییس اداره احیای تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: از نظر ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکی 60 درصد مساحت تالاب های کشور / حق آبه ای که بلعیده شده است

خشکی 60 درصد مساحت تالاب های کشور / حق آبه ای که بلعیده شده است