مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-26سياسي

بر پیکرە زمان...


انسان ها، معمارانی ذاتی و مهندسانی بالفطره اند که چیدمان نظام هستی از برکت وجود آنان برقرار است و فرزندان ما یادگارانی انکار ناپذیز بر پیکره زمان و خالق آنچه در اختیار رفاه و اسارت انسان است.

- بنا بە بیانیەی مجمع عمومی سازمان ملل متحد 25 نوامبر سال 1981 برابر 4 آذر 1360 را به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان انتخاب کرده اند.

این مجمع کە 17 اکتبر 1999 را به پاس عزم همگانی و مبارزه با خشونت علیه زنان را نامگذاری و به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان تصویب کرد، سالانە بنا بە مشکلات و معضل های روز زنان، کنفرانس های برگزار می کند کە از نظر روانشناسی و جامعه شناسی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این روز به پاس گرامیداشت یاد 3خواهر فعال سیاسی به نام خواهران میرابال انتخاب شد که در 25 نوامبر 1963 بعد از مدت ها شکنجه توسط سازمان امنیت ارتش جمهوری دومینکن به قتل رسیدند.

ساریه زارع روانشناس و فعال مدنی، در مقدمه ای جامعه شناسانه در این راستا می گوید: خشونت خانوادگی مبحث جدیدی است که جامعه شناسان و محققان علوم اجتماعی در حوزه خشونت علیه زنان به آن پرداخته اند، تا 30 سال پیش خشونت در خانواده امری استثنایی تلقی می شد، اما بررسی هایی که در سه دهه اخیر انجام شد به این نتیجه رسید که خشونت رواج زیادی در بین خانواده ها دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر پیکرە زمان...

بر پیکرە زمان...