مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 12:402022-11-26بين الملل

تحریم خط لوله نفتی روسیه برای فرار از جریمه!


لهستان به دنبال جلب حمایت آلمان برای وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه بخش لهستانی-آلمانی خط لوله نفتی دروژبا است تا بتواند قرارداد برای خرید نفت روسیه در سال آینده را بدون پرداخت جریمه ترک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو منبع آگاه به رویترز گفتند: این دو کشور به توافقی نزدیک شده اند تا لهستان عرضه نفت دریابرد به آلمان از طریق بندر گدانسک و بخشی از خط لوله دروژبا را هماهنگ کند و خرید پالایشگاه نفت شودت روسیه در آلمان توسط لهستان تسهیل شود.

اتحادیه اروپا متعهد شده است خرید نفت روسیه از مسیرهای دریایی را از پنجم دسامبر متوقف کند اما واردات از طریق خط لوله دروژبا از تحریمهای این بلوک معاف است.

این موضوع به مشکلی برای شرکت پی کی ان اورلن لهستان تبدیل شده که قرارداد بلندمدتی برای خرید نفت روسیه از طریق این خط لوله دارد و در صورت نقض قرارداد، باید جریمه پرداخت کند.

اگر اتحادیه اروپا علیه خط لوله نفتی دروژبا یا حداقل بخش شمالی آن که نفت به لهستان و آلمان می رساند، تحریم اعمال کند، هر دو کشور از تعهداتشان برای واردات نفت روسیه بدون این که جریمه ای پرداخت کنند، خلاص می شوند.

بخش جنوبی این خط لوله، نفت به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک می رساند و این کشورها برخلاف لهستان و آلمان، به راحتی نمی توانند منابع واردات نفت را متنوع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم خط لوله نفتی روسیه برای فرار از جریمه!

تحریم خط لوله نفتی روسیه برای فرار از جریمه!