مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 12:472022-11-26فرهنگي

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی


مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی حفظ و نگهداری از آثار و اسناد تاریخی را یکی از وظایف مهم سازمان های فرهنگی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسد بابایی، صبح امروز شنبه در آیین رونمایی از کتاب پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی در تبریز با اشاره به اینکه هویت ملی هر کشوری برگرفته از تاریخ و فرهنگ آن کشور است افزود: حفظ و نگهداری از آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم سازمان های فرهنگی است و ما آماده همکاری در این زمینه با سازمان های مسئول هستیم.

محمد عزیزی راد، فعال فرهنگی و رسانه ای تبریز نیز در این مراسم فرهنگ را زیر بنای توسعه جامعه ذکر کرد و گفت: اگر فرهنگ یک کشور توسعه یافته باشد، این فرهنگ می تواند حتی اقتصاد و صنعت عقب مانده را نجات داده و به پویایی برساند که نمونه های زیادی از این کشورها را می توان مثال زد.

مثلاً کشور کامبوج سیر جهشی خوبی را در عرصه های اقتصاد و صنعت طی می کند چون بنیان های فرهنگی خوب و زیربنایی دارد و زیرساخت های فرهنگی آن آسیب ندیده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شکاف های اقتصادی موجود در کشورها را پوشش داده و می تواند در رشد اقصادی کشورها کمک شایانی داشته باشد افزود: ایران اسلامی با صبغه فرهنگ چندین هزار ساله جا دارد که از بسیاری کشورها جلوتر باشد و این امر مهم محقق نمی شود مگر اینکه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی

حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی