مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 13:002022-11-26اقتصادي

از مشکل کمبود کمباین برداشت تا خروج شالی از خوزستان


از جمله مشکل ما در خصوص خروج شالی این است که اگر مواد خام و اولیه از استان خارج شود، عملا کشاورزان نمی توانند کار کنند و سبب تعطیلی بسیاری از کارخانه ها می شود و در این راستا بحث خوراک دام را داریم که از طریق مشتقات همین شالی تامین می شود.

- ایسنا/خوزستان رییس انجمن برنج خوزستان گفت: از جمله مشکل ما در خصوص خروج شالی این است که اگر مواد خام و اولیه از استان خارج شود، عملا کشاورزان نمی توانند کار کنند و سبب تعطیلی بسیاری از کارخانه ها می شود و در این راستا بحث خوراک دام را داریم که از طریق مشتقات همین شالی تامین می شود.

محمد سواری در گفت وگو با ایسنا با بیان این که برداشت شلتوک از 10 آبان ماه آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های همراه با باد، در چند روز گذشته برداشت محصول شلتوک با تاخیر در حال انجام است.

وی افزود: به دلیل اینکه کمباین هایی که بتوانند این محصول را برداشت کنند در استان به اندازه کافی موجود نیست و وارد استان هم نشده است، قیمت هایی که در ازای بکارگیری این کمباین ها مطالبه می شود غیراصولی و غیرکارشناسی است و به این جهت محصول بسیاری از کشاورزان بر روی زمین مانده است.

سواری تصریح کرد: در خرید این محصول مشکلی وجود ندارد و با قدرت خریداری می شود اما محصول شلتوک ابتدا باید برداشت شود تا خریدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مشکل کمبود کمباین برداشت تا خروج شالی از خوزستان

از مشکل کمبود کمباین برداشت تا خروج شالی از خوزستان