مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 13:102022-11-26سياسي

برنامه چند میلیون دلاری معاونت علمی برای توسعه ژن درمان در کشور


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حوزه ژن درمانی و پیشرفت شرکت های دانش بنیان برنامه های پیشرانه جدی و جدیدی با سرمایه چند میلیون دلاری تدوین کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم افتتاح پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: ما امروز راجع به یک درمان پیشرفته ای حرف می زنیم که کمتر از 5 شرکت دانش بنیان به این حوزه فکر می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 مجموعه تبلیغاتی به حوزه ژن درمانی ورود کرده اند که این باعث افتخار است، گفت: همچنین 1500 محقق به صورت جدی در حوزه فناوری های پیشرفته پزشکی، سلول درمانی، ژن درمانی و مهندسی بافت فعالیت می کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون شاهد این هستیم که فناوی اطلاعات به عنوان یک تکنولوژی به صنعت و زمره پزشکی ورود کرده و دستاوردهایی داشته است.

همچنین به واسطه این فناوری شاهد درمان بیماری های لاعلاج و صعب العلاج بوده ایم.

دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 600 محصول بر پایه علوم پیشرفته پزشکی وجود دارد که تاکنون شش محصول مجوز گرفته است، خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که راه طولانی، پرامید و گسترده ای را در پیش داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه چند میلیون دلاری معاونت علمی برای توسعه ژن درمان در کشور

برنامه چند میلیون دلاری معاونت علمی برای توسعه ژن درمان در کشور