مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:102022-11-26اقتصادي

سیاست گذاری ها در حوزه تجهیزات پزشکی باید تغییر کند


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت تغییر سیاست گذاری ها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدعلی محسنی بندپی، توضیح می دهد که کمبود تجهیزات پزشکی موضوعی چند عاملی است که مهم ترین بخش آن به عدم مدیریت درست بر بخش تأمین، تجهیز و توزیع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برمی گردد.

وی، موضوع دوم را حذف ارز ترجیحی و عدم پوشش آن که در مجلس سال 1401 مصوب شده بود، می داند و توضیح می دهد: چندی پیش مجلس تصویب کرد که اگر دولت قرار است ارز ترجیحی را حذف کند، باید قیمت کالاهای اساسی به شهریور سال 1400 برگردد، عملاً حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت قرار گرفت، اما نکته این است که نظارت بر بازار و توزیع تجهیزات صورت نگرفت و قیمت هیچ کدام از تجهیزات پزشکی به قیمت های تعیین شده در سال 1400 برنگشت.

محسنی بندپی تاکید می کند که سومین موضوع قابل طرح در این بخش، بحث عرضه و تقاضا است، چراکه با شروع فصل پاییز هم مصرف دارو و هم به دلیل بیماری های ویروسی بستری ها بالا می رود و نیاز به تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بیش از گذشته احساس و تقاضا بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه در این بخش مدیریت دچار مشکل است، ادامه می دهد: بحث احتکار هم در بخش تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مطرح است و آن هم به مدیریت بر نظارت و تولید و توزیع کال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست گذاری ها در حوزه تجهیزات پزشکی باید تغییر کند

سیاست گذاری ها در حوزه تجهیزات پزشکی باید تغییر کند