مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:102022-11-26سياسي

ماجرای بدعهدی آمریکا در «بیانیه الجزایر» چه بود؟


بیانیه الجزایر نخستین تجربه تلخ ایران از توافق با آمریکا بود،توافقی مشابه برجام که با خوش خیالی مقامات و غفلت از سیاست های فریبنده ایالات متحده حاصل شد و برگ دیگری از بدعهدی آنها را رقم زد.

- مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز (شنبه 5 آذر ماه) در دیدار جمع کثیری از بسیجیان در بیانات خود تاکید کردند: مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی کند، مشکل ما با آمریکایی ها را باج دادن حل می کند آن هم نه یک بار! .

ایشان خاطرنشان کردند: اگر دنبال حل شدن مشکل با آمریکا هستید باید مرتب باج بدهید؛ اگر حاضر به باج دادن پشت سر هم هستید و می خواهید از همه خطوط قرمزتان عبور کنید، آمریکا دیگر با شما کاری ندارد.

رهبر انقلاب در ادامه بیانات خود، به موضوع بیانیه الجزایر دهه 60 به عنوان مثال بارزی از سوابق بدعهدی آمریکا اشاره کردند.

بیانیه الجزایر، اولین تجربه تلخ مذاکره توافق با آمریکا ماجرای این بدعهدی از این قرار است که بعد از آنکه دانشجویان پیرو خط امام، سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند و تعداد 52 نفر از حاضران در سفارتخانه را گروگان گرفتند، ایالات متحده به تلافی اینکه موقعیت و منافع خود در ایران را از دست داده بود و نفوذ منطقه ای خود را در خطر می دید، روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با ایران را قطع کرد، بسیاری از اموال و دارایی های جمهوری اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای بدعهدی آمریکا در «بیانیه الجزایر» چه بود؟

ماجرای بدعهدی آمریکا در «بیانیه الجزایر» چه بود؟