مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:102022-11-26اقتصادي

علت اصلی کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی چیست؟ / کشورهای صنعتی در مسیر رکود بزرگ


محمد علی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک و کارشناس بازار انرژی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو در خصوص عوامل موثر بر قیمت نفت در ماه های آتی و تصمیمات اوپک پلاس برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت گفـت: - نماینده اسبق ایران در اوپک گفت: رکود در بازار های اروپا بسیار جدی است به همین خاطر اقتصاددانان پیش بینی می کنند در ماه های آینده اقتصاد کشور های بزرگ صنعتی به ویژه اروپا و سایر کشور های صنعتی وارد دوره رکود عمیقی می شوند.

محمد علی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک و کارشناس بازار انرژی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو در خصوص عوامل موثر بر قیمت نفت در ماه های آتی و تصمیمات اوپک پلاس برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت گفـت: بدیهی است بازار نفت از چند عامل تاثیر می گیرد و براساس این مولفه ها نرخ نفت تعیین می شود، اما دو عامل مهمترین عوامل اثر گذار بر نرخ نفت در بازار های جهانی به شمار می روند که اولین آن رشد تقاضا است.

  بعد از بحران اوکراین شاهد افزایش قیمت نفت بودیم وی دراین باره افزود: رشد تقاضا عامل مهمی است که منجر به افزایش قیمت نفت می شود، چرا که این عامل زمینه را برای تقویت قیمت نفت فراهم می کند.

آنچه دراین موضوع مهم است عامل دوم یعنی افزایش تقاضای نفت به دلیل نیاز فصلی و ورود به فصل سرد زمستان است، بنابراین تقاضای فصلی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی چیست؟ / کشورهای صنعتی در مسیر رکود بزرگ

علت اصلی کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی چیست؟ / کشورهای صنعتی در مسیر رکود بزرگ