مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:452022-11-26سياسي

آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود


دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی گفت: آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود و قرار است تعداد شرکتهای فعال در این عرصه افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر امیرعلی حمیدیه امروز در مراسم افتتاح پروژه ژن درمانی که در مرکز طبی کودکان برگزار شد با بیان اینکه پیوندهای پیچیده برای اولین بار در کشور در بخش پیوند کودکان مرکز طبی کودکان آغاز شد، گفت: پیوند سلولی بندهای ناف، پیوند از دهندگان خویشاوند غیر از خواهر یا برادر، پیوند از دهندگان غیرخویشاند، پیوند نیمه سازگار از جمله پیوندهای پیچیده در کشور بودند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول بنیادی معاونت علمی با بیان اینکه با توجه به کاهش روزافزون تعداد افراد خانواده ها و نبود دهنده مناسب در خویشاوندان، اولین بانک اهداکنندگان غیرخویشاوند در منطقه شرق مدیترانه و خاورمیانه در سال 1388 در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد، گفت: همچنین بخش پیوند سلول های بنیادی در سال 1395 با 9 تخت فعال راه اندازی شد که 100 پیوند در سال برای کودکان نیازمند به پیوند سلول های بنیادی انجام می شود.

حمیدیه با بیان اینکه طراحی و تاسیس اتاق تمیز، راه اندازی مرکز تحقیقات سلول و ژن درمانی از دیگر اقداماتی بود که بعد از سال 95 محقق شد گفت: مرکز تحقیقات سلول درمانی کودکان واب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود

آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود